Chrup zdrowo wieczorami



Cudowne wiadomości dla nas, drogie panie! Stop z męczarnią na wieczorze filmowym, gdy co rusz chwytasz się za to, czego nie powinnaś. Stop wyrzutom sumienia po spotkaniach ze znajomymi. Okazuje się, że jest kilka przekąsek, które możemy chrupać wieczorami bez martwienia się jak to wpływa na nasze zdrowie. Żegnajcie chipsy, paluszki, ciasteczka i inne słodkości. Witajcie zdrowe przekąski. Tu przedstawiam Wam kilka z tych spotkanych w artykule w Brigitte.

Oliwki

Oliwki są bogate w zdrowe tłuszcze, witaminę A, sód, wapń i żelazo. Nawet zalane olejem z oliwek mają zbawienne działanie dla naszego organizmu. Zielone mają jeszcze mniej kalorii niż czarne.


Ogórki ze słoika

Ta przekąska jest po prostu ratunkiem dla nas Polaków. Kto w piwnicy nie ma ogórków zrobionych, jeśli nie przez siebie, to mamę lub babcię? Wyobraźcie sobie, że 100 gram korniszonów ma zaledwie 15 kalorii. Dla porównania podam, że 100 gram chipsów kartoflanych ma ich ponad 500. To samo odnosi się do pikli czy innych wekowanych, marynowanych warzyw. 


Mieszane orzechy

Przyznaję się, że skubanie orzeszków wieczorem kończyło się u mnie wyrzutami sumienia. A u Was? Jednak zgodnie z tym, co przeczytałam, mimo, że orzechy mają w sobie dużo tłuszczu, to niesolone zawierają kwasy tłuszczowe korzystnie wpływające na nasz organizm. Pamiętacie, orzechy wraz z innymi produktami działają pobudzająco na nas w ciągu dnia. Orzechy zawierają białko, potas a także magnez. 


Prażona ciecierzyca

Tak uwielbiana ostatnio w polskiej kuchni ciecierzyca okazuje się być substytutem tłustych (pysznych) chipsów. Genialne! Błonnik, witaminy, minerały oraz białko żyją w zgodzie z naszym organizmem. Warto je sobie uprażyć w piekarniku z dodatkiem ulubionych przypraw.


Guacamole

Kolejne zbawienie i alternatywa dla ketchupu, majonezu czy innych słoiczkowych (bardzo smacznych) wynalazków. Czyli na kolejną imprezkę z przyjaciółmi gnieciemy avocado, doprawiamy solą, pieprzem, sokiem z limetki i posiekaną kolendrą. Voila!


0 komentarze: