Śledź w jogurcie ze śliwkami

śledź w śmietanie w wersji light

Dziś bardzo nietypowo! Nie libańsko, nie arabsko, za to błyskawicznie i zdrowo :))

W ramach błyskawicznych piątków proponuję śledzia w jogurcie. Kiedyś przekonywałam Was, że warto jeść tłusto, bo tłusto może być zdrowo. Do tłustych a zarazem zdrowych ryb zalicza się właśnie śledzia. 

Tradycyjnym polskim daniem jest śledź w śmietanie, prawda? Ja go nieco modyfikuję na wersję zdrowszą od tej powszechnie znanej. Śmietanę zastępuję jogurtem naturalnym. Jednak nie tylko to odróżnia go od tego przygotowywanego od pokoleń w naszych polskich domach. 

Zatem co? Pamiętacie surówkę na chłodne dni? Przygotowując ją po raz pierwszy niesamowicie zaskoczył mnie jej smak w połączeniu z suszonymi śliwkami. Postanowiłam więc je dodać do śledzia. I.... BINGO!!!! 

Polecam Wam bardzo. Dodatkowo wyśmienicie nadaje się, by zabrać go ze sobą do pracy czy szkoły.

jak przygotować śledzia

Składniki na 2 osoby:
- 3 płaty śledzia (ok.130g) wymoczone i pokrojone w kawałki
- 2 ogórki konserwowe pokrojone w plasterki
- 1 mała czerwona cebula pokrojona w piórka
- 1/2 jabłka pokrojonego w plasterki lub kostkę
- kilka śliwek suszonych pokrojonych w paski
- kilka łyżek jogurtu naturalnego
- sól, pieprz

Wszystkie składniki wymieszać, doprawić solą i pieprzem. 

0 komentarze: